Organisk SEO

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, eller på dansk: Søgemaskineoptimering. SEO er således et samlet udtryk for alt det du kan gøre, for at blive mere synlig i søgemaskinernes organiske (ikke betalte) søgeresultater.

SEO er arbejdet med at optimere hjemmesider, så de bliver mere synlige i søgemaskinernes søgeindeks. SEO eller søgemaskineoptimering, som det hedder på dansk, går altså ud på at gøre det nemt for eksisterende- og potentielle kunder at finde et givent website på søgemaskinerne. Det gør man ved at være til stede på de søgeord og søgefraser, målgruppen bruger, når de søger på Google og de andre søgemaskiner.

SEO er en af de mest effektive former for markedsføring, der findes. Langt de fleste købsbeslutninger bliver truffet online. Brugere researcher på internettet, inden de begiver sig ud i et reelt køb. Derfor skal du være til stede, allerede når denne research foregår, sådan at du er ”top of mind”, når beslutningen om at foretage et køb finder sted.

Hvis du har et godt optimeret website, der kan svare på alle brugernes spørgsmål og dermed afkorte research-processen, kan det i mange tilfælde overbevise brugeren om at foretage et køb med det samme – også selvom brugeren måske havde tænkt sig at købe produktet i en fysisk butik eller fortsætte med at tjekke priser og udvalg rundt omkring på internettet.

Leave a Reply

Your email address will not be published.